Logo, Northern Beat Logo, Northern Beat
post

Halve 2019 er nå historie

Vi er halvveis inn i det året som nettopp startet. Har vi fått gjort det vi planla? Har vi utrettet noe? Har vi reddet verden, litt?

Northern Beat binner årets byrå

Tiden flyr når man har det moro, det skal være visst. Vi har lagt bak oss årets første seks måneder og er da halvveis inn i 2019. Det er et fint tidspunkt å stoppe opp og reflektere kort over hva som har skjedd. På privaten har jeg hatt noen fine måneder med min yngste datter gjennom foreldrepermisjonen, samtidig har jeg vært involvert i driften av Northern Beat i en hektisk og spennende tid.

Illustrasjonsbilde
Illustrasjonsbilde

Fem nye ansatte er på plass

På slutten av fjoråret fikk vi ansatt tre nye konsulenter som startet tidlig på året, og i løpet av våren har vi fått på plass to til. I disse tider hvor mange medier fokuserer på kvinneandelen i selskapene, så kan vi rapportere at alle fem er kvinner (og at kvinner er i flertall generelt hos oss), men viktigst at de var riktige konsulenter for selskapet, og alle har blitt involvert i spennende prosjekter hos kunder som Møller, Obos, Felleskjøpet, Comfort, NHO og Geno. Vi har også ansatt en konsulent til (også kvinne), som inngår i teamet hos Statens Pensjonskasse fra september. Dette er dyktige konsulenter som allerede utfordrer og inspirerer resten av gjengen i Northern Beat.

Prosjektene har endret seg

De siste årene har prosjektene endret karakter. De har blitt større, lengre og mer kritiske for kundene våre. Vi jobber ikke med isolerte oppgaver, men med de store spørsmålene og ser på hele kundereiser og komplekse system. Bærekraft og FNs mål har blitt en del dagligtalen og aldri før har vi sett flere kunder som forstår hvor viktig brukernes adferd er. Konsulentene opplever derfor en enda mer meningsfylt hverdag og flere føler de er med på å endre verden – litt.

Illustrasjonsbilde
Illustrasjonsbilde

Gode resultater ved fokus på kompetanse

Vi leverer litt over et ambisiøst budsjett og trives godt med det. Hovedgrunnen til dette er nok inspirerte konsulenter i spennende prosjekter. Vi bruker mye tid på kompetanseheving og deling, og det er svært inspirerende å følge dialogen konsulentene har seg imellom via Slack fra trilleturene mine.

I tillegg til et sterkt internt fokus, har vi også vært aktiv på en rekke frokostmøter og konferanser i både inn og utland. En stor andel av konsulentene har også gjennomført kurs på forskjellige områder innenfor strategi, kommunikasjon, metode, visualisering og teknologi for å kunne møte kundenes krav til oppdatert kunnskap.

Fokuset fremover

Det er ikke til å stikke under en stol at det er kjekt å være Northern Beat for tiden. Vi har svært spennende kunder og det er også en rekke spennende forespørsler fra potensielle kunder. Vi har blitt anerkjent med pris som Årets Designbyrå for andre året på rad og vi leverer gode resultater for oss selv og kundene. Dette gir oss ingen grunn til å hvile på laurbærene, det gir oss energi til å skape mer. Vårt fokus blir dermed todelt; bevise vår tillit verdig hos eksisterende kunder og jobbe aktivt for å få tak i dyktige konsulenter som kan bekle roller i eksisterende team og i nye prosjekt. Samtidig skal vi jobbe hardt for å foredle og forbedre den arbeidsplassen og kunnskapsarenaen vi har skapt. Ja, og så skal vi redde verden – litt.

Men aller først så skal vi ha ferie! God sommer alle sammen!