Utfordring
Thon Hotels kom til oss med et ønske om å redefinere hotell på nett, både visuelt og funksjonelt. De ønsket å gå i front med nye digitale grep.
Thon Hotels hadde en velfungerende nettside som konverterte bra, men den mobile utgaven fungerte ikke optimalt og konverterte ikke som ønsket. I tillegg opplevde de mer konkurranse fra nye aktører, for eksempel fra rene bookingsider. De ønsket derfor å ta en større og mer tydelig posisjon i markedet.
Prosess
“Surprise and delight” ble fra starten av introdusert som en bærende setning for alle grep vi gjorde med den nye nettsiden. Vi ønsket å få frem den personlige servicen du finner på hotellene og Thon Hotels ville stå frem fra andre tilbydere. De gamle nettsidene gjenspeilte ikke den storstilte oppussingen av alle hotellene, som har fått kjeden til å bli en fargerik og sterk merkevare. Alt dette har gjennom utviklingen av nettsidene satt sitt preg på språkbruken, bildestilen, dialogen med kunden og funksjonelle grep. One-click booking, bestilling av flere opphold i samme transaksjon og styrket kurs og konferanseseksjon er eksempler på viktige grep som er gjort.
«På mobil har konverteringen mangedoblet seg siden lanseringen»
Løsning
Hotellbestillingen konverterer godt på desktop, og på mobil har konverteringen mangedoblet seg siden lanseringen. Vi jobber daglig med optimalisering og videreutvikling av siden, og Thon Hotels ble også den første norske hotellkjeden hvor man kan betale med Vipps.